torsdag 16 juni 2016

Ibland kan jag...

Oftast är jag väldigt planerad, strukturerad och älskar framförhållning. Men ibland kan även jag sticka ut och göra något spontant... Något som kanske inte är jättegenomtänkt. Ibland blir det bra och ibland inte. Beros lite på.... Igår gjorde jag något inte så jättegenomtänkt. Jag fick för ett tag sen en länk skickad till mig på en häst, en haflinger. Den var inte den här typiska ljusa haflingern utan lite mörkare i färgen men med den ljusa fina manen och svansen. Den var inte heller en passande ålder för mig och helt outbildad. Mestadels gått i skogen och ganska pigg liten hästen. Fördelarna med den var att den hade en bra höjd och den var inte av den grovamodellen utan den lite smäckrare. Sagt och gjort så åkte vi och tittade på den. En trevlig lite häst med bra psyke.... Men egentligen inte alls den typen av häst jag skulle ha. Så nu är frågan... Ska jag eller inte? Finns massa för och nackdelar med den och jag som inte skulle fortsätta ha häst till hösten utan bara "nöja" mig med kanske gå på lite ridskola eller hitta en häst jag kunde rida en-två dagar i veckan.... Men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Nåja, eftersom jag är en väldigt genomtänkt person så får jag tänka och tänka och åter tänka. Vem vet det kanske är menat?!?
Källa ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar