söndag 27 september 2015

Fika hela dagen....

Idag har varit en fantastisk höst dag. Solen har varit framme hela dagen och jag kunde till och med sitta ute på altanen och arbeta utan att frysa något. Sen på eftermiddagen var jag hos en vän och fikade. Annanaspaj. Så gott och så trevligt. Vi satt ute på hennes balkong och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var riktigt kul och något jag behövde. Tyvärr är det ju min jobbhelg så jag kunde inte sitta där hela dagen, även om jag gärna skulle vilja det. Men men kanske en annan dag.

 
 
Citron kyckling med soltorkade tomater
 
4 portioner
4 kycklingfilér
smör
salt och peppar
2 dl creme fraiche
2 1/2 dl vispgrädde
1 msk koncentrerad kycklingfond
10 soltorkade tomater
1 msk pressad citronsaft
 
Sätt ugnen på 175 grader
Skär kycklingfileérna i stora bitar och smörstek dem med salt och peppar tills de fått en fin stekyta. Lägg kycklingen i en ugnsfastform.
Skär de soltorkade tomaterna i så stora bitar du önskar.
Lägg i creme fraiche, grädde, kycklingfond i en kastrull och värm upp. Lägg i de soltorkade tomaterna och smaka av med salt, peppar och citronsaften.
Häll såsen över kycklingen och ställ in i mitten av ugnen i ca 25-35 minuter eller tills kycklingen är genomstekt.
Servera med ris eller pasta.
Tips lägg gärna i mer citronsaft för att få mer smak av citronen.


 
 
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar