onsdag 16 september 2015

Något nytt

Jag hade lite panik i somras då jag ansåg att barnen hela tiden åt likadan frukost dag ut och dag in. Så jag gjorde som jag allting gör, en lite lista över vad barnen ska äta till frukost. Då vet båda jag och barnen vad de ska äta för något. F älskar risgrynsgröt. Kanske inte det nyttigaste men ändå, lite variation från smörgås och jos. Så en dag i veckan äter hon risgrynsgröt. Eftersom jag inte äter någon form av gröt så har jag svårt att koka gröt. Jag har ingen vana av att koka gröt. Så när F ska få sin risgrynsgröt köper jag en färdig "korv", häller ut innehållet i en djup tallrik och värmer i micron. Igår gick våran micro sönder, vilket resulterade i att jag idag kokade min egna risgrynsgröt.... Kändes inte alls som samma konsistens som den köpta men J fick provsmaka och tyckte den var god. Så nu ska jag ägna en dag i veckan åt att koka risgrynsgröt till F. Nu är de färdiglagade "korvarna" med risgrynsgröt slut köpta i familjen J! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar