lördag 26 september 2015

Ordning och reda!

Något jag älskar att köpa är kokböcker och receptböcker av alla möjliga slag. Spelar ingen roll om det är mat eller om det är recept på kakor och tårtor. Det är så fantastiskt att se alla fina bilder och läsa alla recept. Jag köper frekvent tidningen Hembakat och kan ägna en hel dag åt att bläddra igenom den. Sen använder jag mig väldigt sällan av alla recept som finns i tidningen men bara sitta och titta på alla fina skapelser är så roligt. MEN detta innebär ju också att skåpen blir fulla med tidningar, kokböcker och andra recept jag hittar. Jag har haft ett skåp som jag haft mina kokböcker och recept i, men det har varit väldigt överfullt. J har stört sig på detta hur länge som helst. Så igår när jag hade tid över beslutade jag mig att flytta runt lite saker. Kokböckerna och alla recept skulle till hörnskåpet och alla glasflaskor och glasburkar jag sparat till "ett bättre tillfälle", har varit utspridda i alla möjliga skåp, fick nu en egen plats. Och det blev riktigt bra. Idag ska jag fortsätta i mitt skafferi för där har jag hundra saker till bakning och annat som jag behöver få ordning på. Min önskan är att jag kan ha alla min baksaker, spritsar och annat, på ett och samma ställe, vilket det inte är nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar