onsdag 23 september 2015

För ett tag sedan då jag skulle värma min lunch i micron så hände något. Micron lät konstigt och det sa helt plötsligt "puff" och sen slutade den att fungera. Jag vet att micro inte är något absolut måste i min värld men man blir väldigt bekväm. Jag menar, när jag ska värma mat. Nu måste jag sätta på ugnen/spisen för att värma min mat. Det är inte bara att slänga in den i micron som man är van vid. Så idag när jag skulle värma min lunch så fick jag slänga ner allting i en kastrull och bara röra ihop det. Det blev faktiskt lite som barnmat som man köpte i en burk. Smaken var fortfarande väldigt god, men det blev inte riktigt samma som att värma en tallrik i micron.

 
Tomat och mascarponebräserad karré med broccoli
 
För två portioner
 
2 skivor fläskkarré
1 tsk olivolja
salt och peppar
1 burk pastasås mascarpone
1/2 kruka basilika
250 g broccoli
250 g färk fettuccine
1/2 påse rucola
 
Sätt på en stor kastrull med saltat vatten till pastan.
Bryn karrén på båda sidorna i olivolja i en stekpanna och krydda med salt och peppar. Sänk värmen och tillsätt pastasåsen och låt det sjuda ca 5 minuter
Hacka basilikan och vänd ner den i pannan.
Ansa och skär broccolin i mindre bitar
Koka pastan tillsammans med broccolin enligt anvisningar på pastaförpackningen
Servera karrén i såsen med pastan och rucolan.
 
Lycka till !
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar