söndag 13 september 2015

Söndagsmys

Jag har gått hela dagen och varit lite sugen på något. Jag vet inte vad och jag vet inte om jag skulle orka baka något. När jag åkte och hämtade E hos sin kompis så luktade det äpplepaj i hela huset. Tyvärr fick vi ju inga äpplen denna hösten, så äpplepaj kunde jag inte baka. När jag kom hem tittade jag i mitt skafferi och åt lite godis, men det ville jag inte ha. Sen tittade jag lite i mitt kylskåp. Det fanns inget gott. Sen efter mycket on och len så kom jag fram till att jag faktiskt var sugen på en kladdkaka. Så vad är inte bättre att äta än en mumsig kladdkaka med vispad grädde till som avslutning på världens lugnaste helg? Dessutom är det världens lättaste kladdkaka att göra.



2 ägg
3 dl socker 
1 tsk vaniljsocker 
4 msk kakao
Krm salt
1 1/2 dl mjöl
90 g smält smör 

Rör ner smöret i en kastrull och låt smälta, behöver inte vara helt smält när du rör ner resten av ingredienserna med en träslev. Låt det inte koka utan bara blanda ihop och häll upp i en ugnsfast form som du bröat. Lätt som en plätt. Undertiden sätter du ugnen på 200 grader och låter kladdkakan vara i ugnen ca 30 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar