onsdag 7 oktober 2015

Jobb och onsdagsmys....

Eftersom det är onsdag så går min nya favoritserie på TV....och nej det är inte Bonde söker fru, utan det är Mondus (tror jag att den heter). En serie som går efter Bonde söker fru. Jag har varit sugen på något hela dagen men har inte riktigt kunnat identifiera vad jag varit sugen på. Ett tag funderade jag på om det kanske var chips som är mitt favoritgodis. Jag övervägde till och med väldigt länge om jag skulle åka till affären bara för att köpa en påse chips att ha till Mondus. Efter mycket noga övervägande beslutade jag mig för att inte åka och köpa chips men tänkte jag skulle göra en kladdkaka. Egentligen tycker jag "vanlig" kladdkaka är alldeles för söt och vi hade citron hemma så då fick det bli en citronkaka. Så god! Precis när det var dags att slänga in den i ugnen så ringde min kollega och vi var tvungna att jobba. Så det blev varken någon kaka eller något mys framför TV:n för mig. Men jag tar igen det imorgon när barnen är i skolan och J är på jobbet....

   Recept på denna fantastiskt goda citronkakan finns HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar