lördag 17 oktober 2015

Förberedelser...

Om någon vecka ska jag ha 40-år fest för mina kära vänner. Jag har hyrt en lokal och jag har bjudit in mina vänner. Så nu sitter jag och filar lite på vad vi ska äta och vad vi ska göra. Maten tycker jag är svårast. Dels att planera hur mycket mat man ska göra, för jag vill ju inte att det ska bli för lite och jag vill ju inte heller att det ska bli för mycket över så vi står med massa mat över som vi måste äta i flera dagar. Sen har jag lite funderingar på om jag ska baka en tårta eller om det ska vara en liten kakbuffé? Tårta är ju lättast då jag har världens lättaste tårta att göra för flera personer.....Ja, det är mycket att tänka på. Barnvakt har vi inte heller fixat, vilket vi måste göra....Så jag har en del att ta tag i framöver. Vissa saker jag tänkte bjuda på går att förbereda och vissa saker måste göras samma dag. Så om jag skulle ha en kakbuffé kan jag ju baka alla småkakor flera veckor innan...eller i alla fall någon vecka innan. Men är det inte lite trevligare med en tårta?

 
Den goda marängtårtatan jag gjorde igår till fotbollsavslutningen. Recept hittar ni HÄR på tårtan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar