söndag 14 december 2014

PlaSKEt...

Tänk vad effektiv man kan vara om man går upp tidigt. Igår kom jag nämligen på att vi inte hade något bröd hemma och jag har ett bra recept på ett surdegsbröd där första jäsningen är så där 5 timmar. Detta brödet gör jag ofta på kvällen för att baka ut det så att jag får goda färska frallor, helt nygjorde, på morgonen. Så sagt och gjort, fixade jag degen innan jag gick och la mig för att ställa klockan i morse för att fixa frallor till hela min familj. Eftersom jag ställde klockan på 7 var jag upp och fixade brödet och jag hann faktiskt med att göra långpannebrödet jag skrev om tidigare också. Min pappa fyllde nämligen år så jag tänkte att han får en fin present med nybakade frallor samt lite av långpannebrödet. Så det blev lite kalas med släkten med jättegod lunch för att sen stressa vidare till det årliga klubbmästerskapet för barnen. Tyvärr fick inte F vara med då hon skulle simma redan kl. 13 men E fick simma i alla fall =)

 
Kram från mig....
 
Ps recept på det fantastiskt goda surdegsbrödet kommer .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar