lördag 13 december 2014

Lucia

Idag blev det inte Luciafirande då jag hade hundra saker att fixa och ordna med under dagen. Fast jag försökte vara effektiv blev inte hälften gjort. Men jag fick en trevlig överraskning när jag kom till affären, vilket också innebar att insåg vikten av att kanske göra i ordning mig trots att jag bara skulle till affären....Jag stötte på en person som jag tycker är otroligt snygg, som dessutom stannade och pratade med mig. Så en läxa är lärd idag i alla fall =)

Eftersom vi för en gång skull fick en lugn och stillsam lördagskväll hemma beslutade vi att mysa till det riktigt ordentligt. Vi fixade en liten "lyxigare" lördagsmiddag, hemmagjorda pommes, hemmagjord bearnaisesås och ryggbiff. Supergott. I och för sig är jag inte så förtjust i bearnaisesås, så jag gjorde lite vitlökssmör till mig istället. SÅ GOTT.....Dock är det alltid en chansning när vi gör bearnaisesås för det är så lätt att den skär sig. Idag blev den dock perfekt =)

 
Kram från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar