måndag 31 oktober 2016

Halloween ....


Jag vet egentligen inte vad jag tycker om att Sverige har apat efter USA med trick or treat. För det första verkar inte folk veta vilken dag man ska gå trick or treat (bus el godis). Folk i Sverige gör lite som man vill. Vissa har gått i helgen andra går idag och några tänker gå till helgen som kommer. Visst man får gå när som men ska vi nu verkligen ta efter trick or treat så ska vi väl göra det riktigt ordentligt och faktiskt gå den dagen som det är menat? Alltså idag! Så antingen tar vi efter eller så gör vi det inte. 
Egentligen tycker jag det är en ny löjlig grej som kommit till Sverige. Jag anser verkligen inte att detta är något Sverige bör el ska ta efter. Men trots detta lät jag faktiskt E gå med sina kompisar i byn och göra bus el godis. Så lite dubbel är jag allt i detta men samtidigt vill jag ju inte att E ska vara utanför bara för att jag har en åsikt om trick or treat....
Vad tycker ni om denna nya traditionen?

1 kommentar:

  1. praktiskt är det att ha barnkalaset på helgen, eller vuxenfesten, Jag var inte med när julgranen introducerades i Sverige , men det var ett jäkla kny då också.Varför inte ta alla tillfällen vi får för att jaga bort höstmörkret. Snart så får vi tända adventsljusen i alla fall,Min morfar sa alltid, Det ska inte vara några förbannade ljus i fönstret ! Han hade aldrig haft sånt hemma på gården när han var liten. Mormor satte upp åndå, men det var ett jäkla gnäll över alla traditioner över julen. Ungefär som det är nu över Halloween.

    SvaraRadera