tisdag 4 oktober 2016

Kanelbullensdag

Idag är det kanelbullensdag och precis som alla andra så bakade jag givetvis lite bullar. Dock är vi i våran familj inte så jätteförtjusta i just kanelbullar så vi fuskade lite och gjorde bullar med vaniljsmak i stället. Något jag lärt mig är att ha mycket fyllning i för då blir dom som godast. Jag testade även att göra dom på ett annat sätt. Tanken var att dom skulle få ett annat utseende då jag såg ett klipp på Roy Fares och hur han gjorde. Gick så där men övning ger väl färdighet tänker jag.... 
Eftersom jag även lyckades klämma i mig ett antal nybakade bullar var jag ju tvungen att gå en härlig promenad i det fina höstvädret. Dock är det några konstigheter jag har för mig och en sak är att jag tycker väldigt illa om att gå promenader själv. Jag gör i princip aldrig det. Med en hund kan jag gå själv men då har jag ju sällskap av hunden. Eftersom vi nu inte har en hund fick jag ta lilla hästen som sällskap. Sagt och gjort gick vi på en promenad. Så mysigt :) så när jag kom hem kunde jag med gott samvete äta några bullar till ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar