fredag 17 juli 2015

Utflyckt

Igår hämtade jag flytvästar till hela familjen som vi hade fått av en bekant. Eftersom vi nu hade fått flytvästar var vi ju också tvungna att prova dessa och vad var inte bättre än att hyra en båt och ro ut på sjön med en picknick korg och badkläder? Och vad är inte bättre att ha med sig som lite lunch om inte pannkakor med jordgubbssylt? Eftersom jag tidigare i sommar köpte hur mycket jordgubbar som helst så hade jag gjort jordgubbssylt som jag hade fryst in i lagom portioner som jag tog upp och bredde på pannkakorna. Så gott och så lätt.

 
Pannkakor
 
2 ägg
4 dl vetemjöl
8 dl mjölk
lite salt
 
Rör ihop till en slät smet och grädda i en stekpanna med en klick smör i på rätt hög värme.
 
Lätt och gott =)

Lycka till!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar