tisdag 3 januari 2017

Idag var jag ordentlig och började städa hela huset... eller rättade sagt kom jag bara till köket. Men ack vad rent det blev tills jag började laga mat 😉 jag började att ta ner adventsljusstakarna och när jag höll på med detta så insåg jag att fönstrens behövdes putsas och nya gardiner och det ena ledde till det andra....
Nåja... köket var rent en liten stund i allafall. 

Häromdagen fick vi köpa kött av en bonde som slaktat en ko och det var sån skillnad på det köttet vi köpte från dem och det man köper i butiken. Vi gjorde hamburgare på färsen. I vanliga fall kan jag tycka att hamburgarna vi gör blir lite torra av färsen vi köper i affären. Jag gjorde precis likadant med färsen som vi köpte av bonden men vilken skillnad och så goda. Givetvis måste hamburgarna serveras med sötpotatis pommes 😋
 

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar