onsdag 11 januari 2017

Billig mat?!?!?

Jag gick med i en grupp av en slump för ett tag sedan på FB som heter "billig mat för fattiga" tror jag 🤔 Meningen med denna grupp är väl att ge tips på billig mat för att kunna lägga pengarna på annat, eller om man har ont om pengar att få tips och idéer på olika maträtter som är billiga. Jag har läst lite i den gruppen och kollat lite p vad det är för mat dom tipsar om. Jag förstår att man vill spara pengar på vissa saker och jag tycker att det är grymt tråkigt att lägga massa pengar på mat. Men det intressanta med den gruppen är att dom gärna lägger ut vad dom handlat, hur mycket (lite) dom går åt/månad på mat osv. Det som är mest intressant är att dom tycker att det tex är billigare att köpa färdig frallor än att baka själv. En annan sak som är fascinerande med den gruppen är att dom köper saker "bara för att det är billigt" men när jag handlar vill jag gärna ha lite kvalité och jag tänker även på att köpa svenskt kött/mjölk osv vilket innebär att det kanske inte blir så billigt i längden. Hur tänker ni? Är det viktigare att det är billigt att handla mat eller är det viktigt med "bra" mat?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar