fredag 26 maj 2017

Lång helg....

Denna veckan var egentligen min "goa" jobbvecka. Ett pass bara, men eftersom det var långhelg för alla "vanliga" arbetare på mitt arbete så innebar det att jag fick börja några timmar tidigare än vanligt och jobba några timmar mer än vad jag brukar. Men men så är det när man jobbar när ingen annan jobbar. Idag åkte F till Halmstad för tredje året i rad. Men denna gången åker hon själv 😢 lite tråkigt eftersom vi alltid brukar åka med ner. Fast denna helgen ska vi till Göteborg och gå på teater och bo på hotell. F spelar lite tuff och säger att hon inte vill ha med oss ner men sen så frågar hon när vi kommer. Så hon vill nog helst av allt ha oss där...Tyvärr hade vi glömt av att det var Halmstad denna helgen så det blev lite dubbelbokat. Fast hon tycker nog att det är ok i slutändan ändå.

Något jag har börjat äta, nästan varje helg i stället för godis eller chips är JORDGUBBAR 🍓och nu har dom svenska jordgubbarna kommit. Inte riktigt lika söta och goda som dom är runt midsommar men ändå. Jag äter en skål jordgubbar med lite grädde varje helg och det är SÅ GOTT! Kanske att ta ut det lite i förväg men ändå. Måste ju njuta så länge man kan. Och i sommar ska jag försöka plocka så mycket jordgubbar som jag bara kan så man har i frysen vid behov. Även om det inte är riktigt samma sak så är det ändå godare än dom man köper frysta. Vad längtar ni efter?



Kram och puss ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar