lördag 20 maj 2017

Jobb jobb och åter jobb.....

När jag började jobba på jouren för snart två år sen så tänkte jag nog att jag skulle hinna med så mycket, att det var ett "glassigt" jobb. Man fick pengar, jobba lite och massa fritid. Första halvåret så hade jag massa fritid, tyckte inte det var så farligt när jag behövde åka iväg eller bli väckt mitt i natten. Nu snart två år senare inser jag att det är som vilket jobb som helst. Visst, jag kan handla på måndag morgon när affären nästan är tom på folk, jag kan klippa gräset mitt på dagen och inte ha det hängande över mig. Men det är så mycket annat som jag faktiskt inte hinner med som jag så gärna skulle vilja göra. Fast å andra sidan så har jag häst och ett extra jobb nu. Så det kanske inte är konstigt att jag tycker att jag jobbar mycket 😉 Något jag ska bli bättre på, faktiskt, det är att få med mig min kamera och faktiskt åka på saker där jag vet finns roliga saker att fotografera O C H jag ska bli bättre på att baka. Nu bakar jag "bara" en gång i veckan bara för att jag måste. Jag skulle vilja baka lite mer....

Nåja...kommer ni ihåg att jag skrev att jag skulle göra en kul grej idag? Jag fick nämligen förfrågan om jag inte ville fotografera en MC kortege genom stan, en manifestation mot prostatacancer. Så kul. Ett annorlunda uppdrag, rätt svårt då dom åkte rätt fort och bara förbi mig. En hästfotografering  på tex tävling så kan man ta massa kort på samma häst i olika vinklar, olika hinder osv. Men nu fick man vara snabb som attans för att få med dom olika ekipagen. Men det var roligt i alla fall.




Här är några smakprov =)
Kram och puss från mig 💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar