söndag 9 augusti 2015

Kalas...

I helgen firade vi våran 40-års dag med släkten. Vännerna får vi ta en annan dag :) Eftersom det blev en del släktingar som kom så beslutade vi oss för att ha en lite buffé, lätt som en plätt tänkte jag.... Men ack nej. Det var svårt att beräkna hur mycket varje person kunde tänkas äta av allt och det visade sig att köttet var välplanerat men allt annat gick åt! Så jag hade nog kunnat gjort lite mer potatissallad, lite mer potatisgratäng, lite mer bröd osv osv, men alla blev mätta och belåtna i allfall.

Idag tog vi en mysfrukost på altanen efter att vi plockat undan och fixat. Eftersom jag inte blev nöjd med brödet jag bakat till buffén så ställde jag mig mitt i natten och gjorde kalljästa frallor till idag. Ett nytt recept, men dom blev faktiskt riktigt goda :) så vi njöt i solen på våran altan av nygräddade frallor, jos, smoothi och annat smått och gott....tyvärr börjar vardagen igen i morgon med träning och jobba... Så nu säger jag god natt så hörs vi imorgon :)


Mobilbild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar