onsdag 20 maj 2015

Ny favorit....

Här om dagen upptäckte jag något helt fantastiskt....Eller jag har vetat om det länge, i alla fall sen jag såg på Mästerkockarna, men aldrig reflekterat över om det är gott eller inte. Men som sagt var så var jag och några vänner ute på lunch och åt på en restaurang där man fick mixed frise (stavas det så???) till hamburgaren. I den mixed frisen var det "vanliga" pommes och sötpotatis pommes. Eftersom jag egentligen är en väldigt skeptisk människa till nya saker var jag givetvis väldigt skeptisk till detta också, men tänkte att jag kan ju alltid plocka bort sötpotatisen. Testa skadar ju aldrig! Och så GOTT!!!! Helt fantastiskt gott var det. Så varför inte själv testa tänkte jag när vi skulle äta hamburgare hemma. Sagt och gjort. Sötpotatis pommesen kanske inte blev lika krispiga som dom "vanliga" pommesen, men goda blev dom. Så nu är det bara att test hur jag ska göra för att få dem knapriga också....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar